Fravær

Forældrene skal sygemelde deres børn elektronisk via link i Aula til fraværsindberetning.
Meddelelse om for sent fremmøde, tandlæge eller lignende skrives besked til årgangens lærere.

Ønsker forældrene et barn fritaget for undervisning en enkelt dag, giver klasselæreren tilladelse.

Afgørelsen ligger hos skoleinspektøren, hvis det drejer sig om flere dage.

Skolen  opfordrer til, at ferier - så vidt muligt - placeres i skolernes ferier, idet vi finder det meget uheldigt at eleverne forsømmer undervisningen for at tage på ferieophold uden for skoleferier. Skolen påtager sig ikke ansvar i den forbindelse.

Søger en elev - trods ovenstående - undtagelsesvis fritaget for undervisning for at deltage i ferierejse eller lignende, forventer skolen, at forældrene selv sørger for undervisningen under ferieopholdet.