SFO

Hvad kendetegner Resen SFO

Vi arbejder ud fra skolens fællesskabsværdier:

• Er der plads til alle, men ikke til alt
  • Ved vi, alle vil, hvis de kan
  • Vil alle hinanden det bedste
  • Taler alle ordentligt sammen og om hinanden
  • Hjælper vi hinanden til at have det godt og til at lære noget
  • Vil vi alle gøre os umage

Med udgangspunkt i vores fælles værdier udfordrer vi det enkelte barn, så barnet hele tiden føler, at det er sjovt at gå i fritidsordning. Vi arbejder dagligt med værdierne omkring fællesskabet, da det er der børnene dannes som individer.

Vi lægger stor vægt på at skabe gode relationer børn og voksne imellem, da vi ved, at børn lærer og udvikler sig bedst igennem tryghed og relation til de voksne.

Resen SFO er et fristed og det er derfor vigtigt, at det enkelte barn har medbestemmelse. Børnene skal have mulighed for at byde ind med forslag til aktiviteter. Det er dog vigtigt, at have øje for de børn der ikke byder ind og give dem udfordringer, så de hele tiden er i udvikling.

Vi lægger stor vægt på, at der er plads til legen i fritidsordningen. Igennem legen skaber børnene venskaber på tværs af årgange, de afprøver ideer i forhold til andre og lærer at indgå i et fællesskab. Det er vigtigt at børnene får tid til at fordybe sig i legen.

På Resen skole/SFO har lærer og pædagog et tæt samarbejde omkring det enkelte barns sociale, personlige og faglige udvikling.

Det betyder at:

• Pædagoger tager del i undervisningen
  • Pædagogen er bindeled mellem skole/SFO
  • Pædagogen deltager i alle relevante møder angående børnene