Aktivitetstilbud

Vi arbejder ud fra en årsplan, hvor vi arbejder med forskellige fokusområder. Vi bestræber os på at tilgodese alle intelligenser i løbet af skoleåret.

Aktiviteterne foregår her i huset, men vi anvender også hallen, gymnastiksalen, multisalen, træværksted og skolens andre faglokaler.

Vi bruger vores udendørsareal med boldbaner, bålplads og legeredskaber.

På opslagstavlen i gangen og på AULA  kan I se hvilke aktiviteter vi tilbyder.

Billede af 7 læringsstile

ORD- KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At tale, læse, skrive, høre historie, stave, lege ordlege, og de er gode til at huske navne og almindelige ting.

TAL-KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At regne, eksperimentere, stille spørgsmål, lave hovedbrud og undersøge ting. De er gode til at arbejde med tal, løse opgaver, finde sammenhænge og forudsige ting.

BILLED-  KLOG

De billedkloge børn kan lide: At udforme ting, tegne, male, dagdrømme, skrible og bygge. De er gode til at forestille sig ting, læse kort og huske ting i billeder.

KROPS - KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At bevæge sig, løbe, hoppe bygge, danse og røre ved tingene og de er gode til at dyrke sport, danse, spille teater.

MUSIK-KLOG

De musikalske børn kan lide: At synge, fløjte, tromme med hænder og fødder, spille på instrumenter og lytte til musik, og de er gode til at opfatte lyde, huske melodier og lægge mærke til rytmer.

MENNESKE-KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At prøve sig selv og sine ideer i forhold til andre, de kan lide at have mange venner og indgå i et fællesskab. De er gode til at være sammen med andre og tale med folk.

SELV-KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At sætte sig mål, drømme, være stille, planlægge og fordybe sig og de er gode til at arbejde alene og arbejde i eget tempo.

NATUR-KLOG

Børn med denne intelligens kan lide: At være i naturen, kan få øje på ligheder og pudsigheder i naturen og de er gode til at kunne se mønstre og sammenhænge i tilværelsen.

Legeplads

Vi har to legepladser og grønne områder som børnene frit kan benytte. (Se kort på tavlen i gangen)

Når børnene starter i SFO tager vi dem med rundt på området og viser hvor de må lege.

Der er altid en voksen ude, men det er ikke sikkert vi lige ved hvor Jeres barn er. Børn har det med at putte sig de mest mærkelige steder og de flytter sig hurtigt.  Bliver det for uoverskueligt at finde Jeres barn, så kom og bed om hjælp fra personalet.