Hverdagen i SFO

Fra morgen til aften

Resen SFO har åben fra kl. 6.15 til kl.08.00 og igen 13.30 til 17.00  -   fredag til kl.16.00

Børnene er tilknyttet en fast stue, hvor de efter endt skoletid samles og krydses af på listen.

Vi spiser eftermiddagsmad kl. 13.30, her snakker vi om dagens aktiviteter og børnene får mulighed for at fortælle om deres oplevelser.

Dagens aktiviteter starter kl.ca. 13.45 og slutter kl. ca.15.45

Efter aktiviteterne samles børnene på lilla stue hvor der lukkes.

Morgenmad/eftermiddagsmad

Børnene skal selv medbringe både morgen- og eftermiddagsmad. Vi sidder samlet og spiser eftermiddagsmad, så det er vigtigt, at børnene har mad med.

Afhentning af børnene

HUSK altid at sige farvel til en voksen og tjekke ud på skærmen.

Hjemsendelse af børnene

Al kommunikation med jer foregår via komme/gå-systemet i AULA.

Det betyder, at I der skriver oplysninger for afhentning m.m hver dag.

Vi sender børnene kl. halv og hel

Ved behov, sender vi børn til sport og andre aktiviteter på andre tidspunkter.

Er det nødvendigt at ringe besked, bør det ske mellem kl.7.00 og kl. 8.00

Tegning af børn der leger

Garderobeplads og glemt tøj

Alle børn får deres egen garderobeplads. Pladsen er trang, så hjælp Jeres barn med at holde orden.

HUSK skiftetøj og inde sko. Tøj, sko og støvler skal mærkes med navn.

Alt glemt tøj, hvori der ikke står navn, lægges i en ” glemmekasse ”

Det er forældrenes opgave at lede efter glemt tøj/ fodtøj.

Barns fravær

Fritidsordningens personale har tilsynspligt over for børnene. Det betyder, at vi registrerer deres fremmøde. Dukker barnet ikke op efter endt skoletid og har vi ikke fået nogen mundtlig eller skriftlig meddelelse herom, vil vi altid kontakte Jer med mindre andet er aftalt.

HUSK! ALTID AT skrive på AULA, hvis Jeres barn ikke kommer i fritidsordningen

Medbragt legetøj i SFO

Vi opfordrer til, at børnene ikke medbringer eget legetøj i SFO, da vores erfaring er, at det skaber unødvendige konflikter.  Der er ingen erstatningsmuligheder, og personalet bruger ikke tid på at lede efter det.

Den sidste torsdag i hver måned har vi SPILLE / BYTTEDAG i SFO. Det er IKKE en legetøjsdag. Børnene må medbringe diverse bytteting, brætspil og diverse spillemaskiner.

Det er på eget ansvar at passe på det de medbringer til denne dag.